Eerste schepen Erik De Wispelaere : Ontsluiting Nest aangepast

dinsdag, 28 juli, 2015

Op de parallelweg van de R4-west is vanaf nu tussen de kruispunten met de Noorwegen- en Kerkbruggestraat vrachtverkeer van meer dan 3,5 ton verboden. Het gemeentebestuur neemt die maatregel om aan het kruispunt met de Kerkbruggestraat gevaarlijke situaties te vermijden.

‘De verkeerswisselaar Ovaal van Wippelgem is gerealiseerd voor de ontsluiting van de industriezones aan het Kluizendok en op Evergems grondgebied ook van bedrijventerrein Nest’, beklemtoont schepen van Mobiliteit Erik De Wispelaere (CD&V).

‘Dankzij het Ovaal kunnen we het vrachtverkeer weren uit de dorpskernen. Hun gps-toestel volgend, rijden veel vrachtwagenchauffeurs, die van de Expresweg E34 komen, voorbij het Ovaal om Nest te bereiken via de Kerkbruggestraat. Dat wordt nochtans verboden met voorsignalisatie op de R4.’

‘Omgekeerd verlaten veel chauffeurs Nest via de parallelweg van de R4. Ze rijden dan tot het kruispunt van de Kerkbruggestraat om de R4 te bereiken. Dat wordt nochtans moeilijk gemaakt met betonblokken en bovendien verboden met een verkeersbord, maar ook dat wordt al te veel genegeerd. Beide bewegingen veroorzaken gevaarlijke situaties. Chaos en ongevallen zijn dan ook legio’, betreurt De Wispelaere.