Meer dan 800 deelnemers aan CD&V-feesttafel

maandag, 30 september, 2013
Meer dan 800 deelnemers aan CD&V-feesttafel

Zondagmiddag 29 september leidden alle wegen naar de Groothandelsmarkt in Evergem-Bezele. Daar had het feest plaats van Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Joke Schauvliege en de lokale CD&V-mandatarissen. Meer dan 800 mensen hadden zich ingeschreven voor het mosselfestijn. Onder hen enkele voorname gasten zoals Vlaams minister-president Kris Peeters, federaal minister Pieter De Crem, Vlaams minister Hilde Crevits en nationaal CD&V-voorzitter Wouter Beke. Ook nagenoeg alle Oost-Vlaamse CD&V-parlementsleden waren naar de Groothandelsmarkt afgezakt.
In het vooruitzicht van de verkiezingen van volgend jaar stak Kris Peeters in een gesmaakte gelegenheidsspeech alle aanwezigen een hart onder de riem. En terwijl de kinderen hun hart ophaalden op enkele speeltuigen en bij schmink- en andere animatie, konden de ouders en grootouders bijpraten en kennismaken met de CD&V-verantwoordelijken. De hele middag verliep in een feilloze organisatie met medewerking van tal van vrijwilligers die o.m. door minister Schauvliege een terecht bloemetje kregen toegeworpen.