Ruim vierhonderd mensen gingen in op de invitatie van het CD&V bestuur naar de nieuwjaarsreceptie in het koetshuis van het kasteel van Wippelgem. Een gastspreker was niet geïnviteerd, maar Jan Spaas, de nieuwe voorzitter van CD&V Evergem, bewees zijn welsprekendheid met het vertellen van onder meer een parabel. Daaruit bleek dat er een groot verschil is tussen geluk hebben en gelukkig zijn en dat je aan dat laatste zelf moet werken.

Voor de nieuwe lijsttrekker Lucas Van Der Meersch was het zijn maidenspeech. Hij hield het kort, maar zei duidelijk dat CD&V bij de gemeenteraadsverkiezingen opnieuw de politieke fractie wil zijn met de meeste zetels in de gemeenteraad en dus het leveren van de burgemeester. Daarvoor rekende hij op een lijst met een mix van ervaren mensen en heel wat enthousiaste jonge wolven.

Vlaams minsiter Joke Schauvlliege, die na Van Der Meersch op de tweede plaats van de CD&V-lijst zal staan, rondde het officieel gedeelte af. Daarna werd bij veel hapjes en drankjes nog lang nagepraat.