Werken Elslo starten op 04 augustus

zaterdag, 1 augustus, 2015

Start van twee jaar wegenwerken

Schepen Erik De Wispelaere en zaakvoerder van Carrefour Market Carlos Struyvelt. Als handelaar én voorzitter van de plaatselijke Unizo, wordt hij het aanspreekpunt voor de middenstand en de werfleiders. - Michel MoensSchepen Erik De Wispelaere en zaakvoerder van Carrefour Market Carlos Struyvelt. Als handelaar én voorzitter van de plaatselijke Unizo, wordt hij het aanspreekpunt voor de middenstand en de werfleiders. - Michel Moens

Evergem start op dinsdag 4 augustus met de grootste wegenwerken in jaren. In Elslo, de Kleine Koestraat, de Klaverbeekstraat, de Vlierboomstraat en een deel van de Maagdekensstraat wordt een nieuwe riolering gelegd en komt er een nieuw wegdek. De werken worden opgesplitst in tien fases en zullen maar liefst twee jaar duren.

De werken worden in tien fasen opgesplitst. Dinsdag start fase één in de Vlierboomstraat. Die werken duren tot november. Fase twee wordt die in Elslo, tussen de R4 en de Maagdekensstraat. Die werken starten in september en duren tot december. Fase drie is Elslo tussen Maagdekensstraat en Carrefour, van november 2015 tot maart 2016. Fase vier wordt de Maagdekensstraat, van Elslo tot het speelplein. Die werken staan van januari tot april volgend jaar gepland. Fase 5 loopt van maart tot juni volgend jaar. Dan wordt gewerkt in Elso tussen Carrefour en Bremstraat, inclusief het kruispunt. Fase 6 is Elslo tussen Bremstraat en Kleine Koestraat, inclusief kruispunt. Die werken lopen van mei tot juli 2016. Fase 7 is opnieuw Elslo, maar dan tussen Droogte en Kleine Koestraat, zonder het kruispunt: van juni tot september 2016. Fase 8 wordt de Klaverbeekstraat, van augustus tot december volgend jaar. Fase 9 is de Kleine Koestraat, zonder kruispunt Elslo maar met het kruispunt Droogte. Die werken lopen van oktober 2016 tot februari 2017. Een tiende en laatste fase is de Maagdekensstraat van aan het speelplein tot en met de verkaveling. Daar wordt gewerkt van januari tot mei 2017. (JSA)

Twee jaar werken: 5,6 miljoen euro

De werken in Elslo en de zijstraten in Evergem zullen in totaal 5,6 miljoen euro kosten. Gelukkig moet de gemeente niet alleen voor die kosten opdraaien. Het aandeel van Aquafin in de werken is 1,83 miljoen euro. Het aandeel van de gemeente dat gesubsidieerd wordt door Vlaamse Milieumaatschappij bedraagt 1,2 miljoen euro. Dan blijft er nog 2,58 miljoen euro over dat de gemeente Evergem moet betalen en waarvoor geen subsidies mogelijk zijn.