Sven Roegiers

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Regiovoorzitter CD&V-Jongeren, Voorzitter CD&V-werkgroep Evergem-center

Sven (26j) is een geboren en getogen Evergemnaar. Hij woont nog steeds in de Ralingen, waar hij ook opgegroeid is. Zijn ouders zijn Guy Roegiers en Carine Van Hoorebeke. Tijdens zijn jeugdjaren liep hij school op VBS Sint-Franciscus. Na de lagere school te hebben voltooid, begon hij zijn middelbare studies in het Oostakkerse Glorieuxinstituut. Daar volgde hij zes jaar lang de richting Elektromechanica.

Na zijn middelbare studies koos hij ervoor om industrieel ingenieur bouwkunde te gaan studeren aan de KU Leuven Technologiecampus Gent. Kort daarna startte hij een executive master aan de Vrije Universiteit Brussel.
    Sven werkt als ingenieur bij een aannemersbedrijf in Langerbrugge.

Verenigingsleven
    Sven is actief bij beweging.net en de Landelijke Gilde. Daarnaast is hij ook actief in verschillende buurtwerkingen. Om fit te blijven gaat hij regelmatig lopen door de Belzeelse velden.

Op politiek vlak engageerde hij zich in 2015. Toen trok hij samen met andere Evergemnaars aan de kar om de werkgroep Belzele, Doornzele, Evergem, Kerkbrugge-Langerbrugge en Wippelgem nieuw leven in te blazen. Sinds 2017 is hij regiovoorzitter van Jong CD&V Meetjesland in een duobaan met Leandra Decuyper uit Maldegem.
    Sven streeft naar levendige buurten met een sterke identiteit. Hij wil jongeren verbinden, schoolkernen verkeersveilig maken. Verder wil hij de open ruimte beschermen, nabij groen realiseren in de woonkern en dorpszichten behouden zodat iedereen zich goed voelt in onze prachtige gemeente.